Sosyal medya fenomeni Gamze Erçel’e ‘reklam’ cezası
Reklam Konseyi, sosyal medyadaki gizli reklamları onayladı. Güzellik salonlarının paylaşımları da reklam panosuna takıldı. Reklam konseyi, ünlülerin Instagram hesaplarına yapılan marka davetiyesi paylaşımlarına ve küçük yazılara izin vermedi.
Ekonomim’den Selenay Yağcı’nın haberine göre, Marka davetine katılan oyuncu Hande Erçel’in internet fenomeni ablası Gamze Erçel’in Instagram hesabına davet hashtag’i koyularak örtülü reklam olarak değerlendirildi. Erçel’e 155 bin 712 lira ceza verildi. Örtülü reklam şikayetlerini telafi eden Reklam Kurulu, Erçel’in “Sosyal Medya Etkileyenlerin Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamaları Hakkında Kılavuz”, “Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği” ve “Korunması Hakkında Kanun” kararlarını ihlal ettiğini belirledi. Tüketici”. Gamze Erçel’e 155 bin 712 lira para cezası verildi, reklamlar da “durduruldu”.
RADARA’YA KÜÇÜK NOKTA EKLENDİ
Oyuncu ve manken Sedef Kasabalı da “küçük yazı” nedeniyle incelemeye alındı. Avcı’nın kendi Instagram hesabından bir ağız bakım ürünüyle ilgili 1 Ağustos’ta yaptığı “hikaye” paylaşımında “küçük punto” ile “işbirliği” ifadesinin kullanıldığını belirleyen Kurul, söz konusu ifadenin kolay kolay uydurulmadığına dikkat çekti. okunabilir. Bu reklam da askıya alındı.
Ticaret Bakanlığı’nın 2022’nin ilk çeyreğinde ‘Sosyal Medya Etkileyenlerin Ticari Reklamları ve Haksız Ticari Uygulamaları Rehberi’ni yayınladığını hatırlatan Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, “#Gibi etiket ve ibarelere yer verilmesinin zorunlu olduğunu söyledi. “Reklam”, “#Sponsor”, “#İşbirliği”, “#Ortaklık” olarak.
Kamuoyunun yakından tanıdığı bazı Influencer’lara bu ay 155 bin TL’ye varan ceza kesildiğini belirten Pamuk, “Bir Influencer marka ile anlaşarak reklam yaparsa bunu rehberde anlatıldığı gibi yapacaktır. takipçilerine duyduğu saygı, iş ahlakı ve ticari sorumlulukları nedeniyle. #Affiliate gibi hashtag’lerle açıklanmalıdır. Bu durumda takipçileri de konuya daha gerçekçi bir şekilde bakabilirler. Markalar ile etiketlenen tüm gönderiler reklam sayılmakta ve takipçilerin bilgilendirilmesi gerekmektedir. Reklam Kurulu kararında bunların arasında marka davetiyelerinin de yer aldığını gördük.”
HUKUKİ YAKLAŞIMLAR ÜRETMEMİZ GEREKİYOR
Bazen Influencer’ların, bazen de markaların kampanyadaki özgünlük unsurunu yüksek tutmak için # vermeyi yanlış bulmadıklarını kaydeden Pamuk, “İşte o zaman kanunlar devreye giriyor. Temel olarak sosyal medya pazarlaması son 10 yıldır oldukça fazla bir ağırlıkla hayatımızda. Ve her geçen gün baş döndürücü bir hızla gelişmeye devam ediyor. Uluslararası ajanslar ve birçok Influencer ile reklam, katılım, işbirliği ve sponsorluk faaliyetleri yürütüyoruz. Bu yasal uygulamalar başta vergiler olmak üzere devletin gelir kaybının takibi açısından fayda sağlamaktadır ancak dijital pazarlama her geçen gün klasik medyanın yerini alırken, bu ticari faaliyeti oyunun dışında bırakmayacak hukuki yaklaşımlar üretmek gerekmektedir. .